Menghitung Hari..??? Hari Menghitung..????

Hari - hari kita menghitung.... Apa yang dihitung???? Macam - macam dihitung...... Hari lahir??? ke hari jadi??? Hari mati??? ke hari kematian???? Hitunglah apa - apa haripun.... .... yang penting.... menghitung Hari Gaji... Pesta Menuai wah....!!!!

Selasa, 10 Mac 2009

KEDAP

Dicatat oleh Tok Poyang Moden



korang pernah dengar tak KEDAP ni? namanyapun sedap....Kalau tak tau ianya singkatan Kelas Dewasa (ibubapa) Asli dan Pribumi/Penan.

Senang cerita macam kelas dewasa citer P. Ramli tu ( Pendekar Bujang Lapok ). Tok ingat citer org tua dulu - dulu memang ada kelas dewasa ni... dianjur oleh KEMAS. Tp dah lama kelas macam ni tak ada. Atas inisiatif KPM ( Kem. Pelajaran Malaysia ) dibawah BPK ( bhg. Pend. Khas ) kelas KEDAP diwujudkan semula dengan perancangan yang bersungguh - sungguh dan kajian - kajian mendalam bagi membantu ibubapa kaum asli dan pribumi kat negara kita ni membasmi buta huruf sebagai support P&P anak mereka di rumah, dengan kaedah Andragogi P & P. Budget yang diperuntukkan bukan sikit - sikit wooo. Cecah jutaan... Fasa 1 dan 2 Tahun 2008 RM 13 juta... Fasa 3 Tahun 2009 lebih lg... Peserta( pelajar ) kelas ni bukan sja dapat belajar tp dibayar Elaun Kehilangan Pendapatan pada hari - hari mereka belajar sebanyak RM 19.00/ 2 jam sehari. Bertuahnya rakyat malaysia.... Tok jugak dapat bayangkan camana situasi yang akan berlaku dalam kelas KEDAP tu nanti.... mungkin macam dalam filem PBL P. Ramli tu.. maklum le.. org tua2 baru nak belajar ABC...

Apa yang Tok nak kongsikan, bg Tok duit rakyat yang telah begitu banyak dibelanjakan ni janganlah dipersia - siakan... samada oleh peserta ( pelajar ) mahupun Pengajar ( Guru ). Jangan lupa pd amanah dan tanggung jawab masing - masing... Tok juga rasakan ini adalah amanah terbaru yang diberikan kpd guru - guru kita yang terlibat dalam memastikan kejayaan KEDAP ni... INGATLAH!!!! ...... cabaran baru buatmu GURU.... TERIMA KASIH KERAJAAN MALAYSIA YANG PERIHATIN DAN BERTANGGUNGJAWAB KEPADA RAKYAT....

......Semuanya akan di HITUNGGG......

5 ulasan:

4c1k berkata...

yang depan sekali tu ketua darjah...waaarghh..kah..kah..

Tok Janggut Aur berkata...

insaf aku TP,,
menyentuh perasaan,, kata yang CEMERLANG GEMILANG TERBILANG
tu murid kat depan tu macam kenal jer..org penan ker

4c1k berkata...

itu saya kenal cikguuu...itu huruf MMMMMM..kah..kah..

Kembara Kelana berkata...

mamat, kalau malas nak masuk entri, janganlah buat blog...apalah lu

Tok Janggut Aur berkata...

macam ni ker mamat nak gegar dunia blog.. apa la lu

Catat Ulasan