Menghitung Hari..??? Hari Menghitung..????

Hari - hari kita menghitung.... Apa yang dihitung???? Macam - macam dihitung...... Hari lahir??? ke hari jadi??? Hari mati??? ke hari kematian???? Hitunglah apa - apa haripun.... .... yang penting.... menghitung Hari Gaji... Pesta Menuai wah....!!!!

Rabu, 29 April 2009

di dalam tidur ada luahan...

Dicatat oleh Tok Poyang Moden

Secara ajaib Tuhan mengatur agar pengorbanan itu akan tampak lagi melalui wajah-wajah jujur mereka saat sedang tidur. Pengorbanan yang kadang melelahkan serta memenatkan mereka namun enggan mereka ungkapkan. Dan ekspresi wajah ketika tidur pun membantu untuk mengungkap segalanya. Tanpa kata, tanpa suara dia berkata... "betapa lelahnya..penatnya aku hari ini". Dan penyebab lelah dan penat itu? Untuk siapa dia berpenat lelah Tak lain adalah KITA..... Suami yang bekerja keras mencari nafkah, isteri yang bekerja keras mengurus dan mendidik anak, juga rumah. Kakak, adik, anak, dan sahabat yang telah menemani hari-hari suka dan duka bersama kita. Resapilah kenangan-kenangan manis dan pahit yang pernah terjadi dengan menatap wajah-wajah mereka. Rasakanlah betapa kebahagiaan dan rasa terharu seketika menerpa jika mengingat itu semua. Bayangkanlah apa yang akan terjadi jika esok mereka "orang-orang terkasih itu" tak lagi membuka matanya, untuk selamanya ... "

5 ulasan:

Kembara Kelana berkata...

adalah gaya sikit ber blogging...orang buat blog kau nak buat...tapi orang update kau out date...ni dah ada gaya...kau mesti sesuai dengan tajuk blog kau...tok poyang...kena banyak kisah berubat orang...dan tolong ubat orang yang kena pasak asmara tu..

Tok Janggut Aur berkata...

kah..kah..kena jugak TP..
tak selamat TP...
letih ker..kesian..jangan pejam mata udah la..KEDAP..

Tok Janggut Aur berkata...

SELAMAT HARI GURU. GURU PEMBINA NEGARA BANGSA UDAH LAH TIDO TU

Tok Janggut Aur berkata...

ni dah buang ke belum kat tepi kubur tu..

Tok Janggut Aur berkata...

HIDUP AGI KER..
KE TUAN UMAH DAH LAMA PEJAM MATA..
INNALILLAH

Catat Ulasan